-over ons<p><span style="font-family: verdana, geneva;">&nbsp;</span></p> <p><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;">HET INITIATIEF</span><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium;"><span style="color: #000000;"><strong><br />Het Goede Gebeuren</strong>&nbsp;is in het leven geroepen naar aanleiding van een echtwaarbeleefde Goede Gebeurtenis van een van onze initiatiefnemers. Na alle positieve reacties hierop bedachten we hoe goed het is om die verhalen te verzamelen en te delen. Zodat we, ondanks de heersende pessimistische teneur, een tegengeluid laten horen: &ldquo;kijk, de mensheid is zo beroerd nog niet!&rdquo;. Terwijl de wereld in brand staat lijken wij machteloos, maar kunnen wij niet juist met een klein gebaar proberen een groot effect te bereiken?&nbsp;Vrijwel iedereen weet zich wel een Goede Gebeurtenis te herinneren. Ooit sleutels kwijtgeraakt, portemonnee vergeten, laatste tram gemist en toen onverwacht en spontaan geholpen? Of zomaar een klinkend compliment gekregen van een voorbijganger? Zo&rsquo;n gebeurtenis maakt je blij! Voortaan, dachten wij, deel je dit online. Op onze plattegrond met Goede Gebeurtenissen kun je scrollend de </span><strong style="color: #808080; font-family: georgia, palatino; font-size: medium;">Happy Map</strong><span style="color: #000000;"> bewandelen; in een oogopslag is duidelijk waar de vriendelijke mensen in Nederland wonen en welke gebieden nog wat &ldquo;goeds&rdquo; kunnen gebruiken.</span></span></p> <p><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;">MISSIE</span><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium;"><br />Nederland prijkt al jaren in de top-5 van de meest gelukkige landen van de wereld. Maar ondertussen staan wij ook bekend als arrogant, nuchter, zuinig, bot, lomp en ongemanierd.&nbsp;<strong>Het Goede Gebeuren</strong>&nbsp;vindt dat we ons moeten ontdoen van deze negatieve typeringen door meer aandacht te besteden aan Goede Gebeurtenissen en te beseffen dat we tot 'The Happy Few' behoren.</span></p> <p><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium;">Het Goede Gebeuren past goed in de tendens van burgerparticipatie, wegvallende zorg, oplopende conflicten tussen verschillende bevolkingsgroepen en een toename van het aantal ge&iuml;soleerde bewoners.&nbsp;De cijfers liegen er niet om: in 2050 is de bevolking in de Randstad met 300.000 inwoners gegroeid. Hoe verhouden wij ons dan tot elkaar? Wij weten dat veranderingen in gedrag kunnen leiden naar gewoonten. Kijk maar naar rookvrijerestaurants en gescheiden plastic. Dus als we meer aandacht besteden aan vriendelijk-zijn, wordt dit dan een nieuwe norm? Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat vriendelijkheid ontvangen en geven de mens goed doet. Vriendelijke mensen zijn gezonder, productiever en succesvoller in zaken. Ze leven langer en zijn gelukkiger dan minder vriendelijke mensen. We ervaren deze momenten en gebaren allemaal maar vergeten ze gemakkelijk. Wij vinden dat jammer. Deze momenten moeten we koesteren en delen om zo een virus van vriendelijkheid te verspreiden. De tijdgeest staat in het teken van kleine verbeteringen versus het grote systeem en precies daar situeren wij&nbsp;<strong style="color: #808080; font-family: georgia, palatino; font-size: medium;">Het Goede Gebeuren</strong>. Het samen delen van het kleine gebaar</span></p> <p><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;">BEWEGING</span><br /><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;"> <strong>Het Goede Gebeuren</strong>&nbsp;heet niet voor niets zo: we zien het als een werkwoord, het is in beweging en dat is precies wat wij willen! Met&nbsp;<strong>Het Goede Gebeuren</strong>&nbsp;geven wij ruimte aan een zacht, vriendelijk en behulpzaam Nederland! En door oog te hebben voor goede gebeurtenissen en ze ook in praktijk te brengen blijft de stroom onuitputtelijk!! Goede gebeurtenissen zijn altijd gratis!!!</span><br /> <br /><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;"> ONS TEAM</span><br /><span style="font-family: verdana, geneva; color: #000000; font-size: medium;"> <strong>Joke van Bilsen</strong>&nbsp;(1966).&nbsp;<strong style="font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: medium;">Lidwien van Kempen</strong>&nbsp;(1979) is mede-eigenaar van Once Upon a Frame, is decorontwerper bij o.a. Het Ro Theater en het Nationaal Toneel en grafisch ontwerper/huisstijlontwikkelaar.&nbsp;<strong style="font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: medium;">Maarten van Maarschalkerweerd</strong><strong style="font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: medium;">&nbsp;</strong>(1969) is onlinestrateeg, onlineconsultant en projectleider bij zoMaarten.&nbsp;<strong style="font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: medium;">Irene Pronk</strong><strong style="font-family: arial, helvetica, sans-serif; font-size: medium;">&nbsp;</strong>(1974) is Cultuurmanager, producent en mede-eigenaar van film-, tv- en theaterbedrijf Wouterse &amp; Pronk Producties en directeur van Theater Het Kruispunt in Barendrecht.</span></p> <p><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;">&nbsp;</span></p> <p><span style="font-family: verdana, geneva; font-size: medium; color: #000000;">&nbsp;</span></p>